2018. augusztus 25.

Adj kóstolót! - kihívás

Igen, egy újabb kihívás, rész pedig sehol. DE! Hidjétek el, ha kicsit szemfülesek vagytok akkor lehet kaptok egy kis meglepit, a következő részből! 😉A kihívást nagyon szépen köszönöm Thea Blanchetnek. Remek kezdeményezés, ami kreativitást és ötletességet követel, mind a megalkotójától, mint a kihívottól. Aki szereti az érdekes, kissé felkavaró könyveket annak ajánlom a Betűtemető c. blogot. Thea történetei garantáltan rabul ejtik és elgondolkoztatják az olvasót!




Javallatok:

Előételként köszönd meg a kihívást annak, akitől kaptad! (Szóval csak az alapvető illem, remélem, ezt amúgy is mindenki magától megcsinálná)

Főételként kérdéseket szolgálunk fel, amikre a történetetek egy kiragadott részletével kell válaszolnotok! A részletek ne legyenek túl hosszúak, hiszen csak kóstolókról van szó, akinek ennyi alapján megtetszik a történet, az reméljük, úgyis el fogja olvasni ;)

Ennyi nyálcsorgató fogás után pedig mi mást lehetne a desszertként felszolgálni, mint hogy másoktól is kérünk kóstolót? Hívjatok ki ti is annyi írópalántát, amennyivel degeszre tömhetitek magatokat!

Nos, jöjjönek a fogások!

1. fogás: Mit jelent a történeted címe? Mutass be egy részletet, ami felfedi az olvasó számára, mire utal a cím!
"Aztán valamilyen felindulásból végül elvégeztem egy bűbájt ami megmutatja az elvarázsolt egyén szívének állapotát. A lány szíve keresztül kasba meg volt repedve, de még valami nem stimmelt. Kénytelen voltam előjönni búvóhelyemről, hogy lássam mi a probléma. Közelebb érve láttam meg a fehér foltot. Zúzmara. A megbízóm gyanúja tehát beigazolódott, viszont ez elég rosszat jelentett, hogy így mutatkozott meg a lány valódi kiléte. Ugyanis a szíve elkezdett jéggé válni."
2. fogás: Miről is szól a történet? Ragadj ki egy rövid részletet, amiből az olvasó megismerheti a fő konfliktust!
"- Nos, Eira azt hiszem, tudom miért vagy itt. Mare Frigoris rád mosolygott álmodban, és téged választott örökösömnek.
- Pardon, de mégis mi az a Mare valami? És én miért lennék az Ön örököse? Mi ez az egész? ­ -ömlöttek a lányból a kérdések.
- Eira, mikor én ide kerültem, pont annyit tudtam erről a világról, mint te. Mellettem nem állt senki, de ígérem, én segítek neked megérteni ezt a helyzetet, bármilyen kellemetlen is most neked. Kétségkívül sokat fogunk tanulni egymástól. Te erről a helyről, én pedig a mi világunk jelenjéről. ­ - Nyugtatta meg a Királynő.
- Álljon meg a menet! Ön mikor érkezett ide? -­ Tette fel zaklatottan a kérdését.
- 1816-ban, karácsony előtt pár nappal. Körülbelül tizenegy lehettem."
3. fogás: Ki a főhős? Válassz egy rövid részletet, ami jól bemutatja, milyen is ő!
"Tekintetem a lányra tévedt, aki szigorú arccal meredt előre. Pillantása majd hogy nem lyukat vájt Ludo hátába. Bátor volt? Talán. Őrült? Mindenképp. Közelebbről megvizsgálva akár szépnek is mondhattam volna. Viszont kétségkívül sem a helyzet, sem az idő nem volt alkalmas eme véleményem kinyilvánítására."
4. fogás: Hol játszódik a történet? Ha több helyen is, mutasd be a leírások közül azt, amelyik a te kedvenc helyszínedet mutatja be!
A kedvencem Eira szobája eddig, mert egyszerűen a puccos palotai élet melett egyszerűséget sugall.
"Az ajtó mellett pár lépésnyire egy fiókos íróasztal állt, egy gyertya és egy szék kíséretében. A másik falnál egy fésülködő asztal pöffeszkedett, amit egy orbitális tükör tetézett. A szobát holdfénnyel beborító hatalmas ablakok egy sarkon osztoztak, és szinte a padlóig értek. Párkány helyett viszont egy ágyat találtam. A párnák és takarók szinte teljesen belepték, akár tavasszal a méhek a virágoskerteket. Bár első látásra a szoba hatalmasnak tűnt valójában, csak a gyér berendezés keltette optikai csalódás miatt látszott annak."
5. fogás: Ragadj ki egy olyan részletet, ami egy olyan tárgyat/motívumot mutat be, aminek a történet folytatásában nagy jelentősége lesz!
"A keleti szárny előtt szobámba vettem az utamat. Felkaptam a csuklyás köpenyemet majd apám királyi címeres tőrét. A folyosókon kerültem a feltűnést. Egyedül a hálókörlet bejáratánál állták utamat az őrök.
- Fedje fel kilétét és akaratát vagy hordja el magát. - mondta az egyik, mire az aranyozott címert szem magasságba helyeztem. További kérdések helyett szalutálást kaptam."
6. fogás: Mutass egy részletet, ami sejteti, mi az, amit a történeted fő mondanivalójának szántál!
" ....hiányzott neki a családi nyüzsgés. A szeretet azon vibrálása ami a legtöbbünk napjait betölti, amit sajnos nem értékelünk, amíg meg nem tapasztaljuk a hiányát."
"Bár Nana jó pár évet ránk vert korban, a lelke még mindig fiatal volt. És bár tudtam, lehet ezért nem fogtam fel, hogy bármikor elveszíthetem. Egyszerűen természetesnek vettem, hogy ő van nekem. Nem vettem észre a mulandóságát, mint a zúzmara formálta jégvirágok a testén ő sem volt örök életű."
7. fogás: Oszd meg velünk a te kedvenc részed a regényedből!
"Először is, miért is olyan fontos ez neked? Másrészt, mégis mióta vagyunk mi barátok? ­ A pimasz vigyor és a hangsúly, ahogy ezeket a mondatokat kimondta. Bár magamnak sem akartam beismerni, de zavarba hozott. Egy pillanatra még az is eszembe jutott, hogy mennyi problémát okozhatna nekem ez a lány, és talán valahol nem is bánnám annyira. Ezt a gondolatot viszont gyorsan el is hessegettem."
"- Mester, ő itt Eira Kesden. Még nem vagyunk barátok, de dolgozom rajta, hogy ne így legyen."
Frissítő (Thea +1 kérdése): Melyik évszakban játszódik a történet? Mutass egy részletet, ami jól érzékelteti ezt!
"A novemberi csípős szél vörös rózsákat varázsolt az egyébként hófehér arcomra."
~*~
Az eredeti kérdés sor mellé, mindenki feltehet plusz egy kérdést frissítőnek, a saját kihívottjainak. Az én kérdésem ez lenne: Válasszd ki a számodra legviccesebbnek vélt jelenetet a regényedből!
Természetesen én is szeretnék élni a desszert lehetőségével. Az én kihívottjaim:
Akkor kezdődhet a Vacsoracsata? 😂


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy megcsináltad, jó volt olvasni a válaszaidat, jó kedvcsinálók a kiragadott részletek ^^

    VálaszTörlés